ما شاء الله تبارك الله


النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: رجيم لمدة اسبوع 2013 , انقاص الارداف 2013

  1. #1
    :: أرجـ برونزي ـواني :: الصورة الرمزية Ҝăďôšĥ•◦
    تاريخ التسجيل
    Sep 2012
    المشاركات
    1,347

    افتراضي رجيم لمدة اسبوع 2013 , انقاص الارداف 2013

    رجيم لمدة اسبوع 2013 , انقاص الارداف 2013

    الاسبوع الأول :

    الإفطار:
    بيضة مسلوقة أو كوب ****ادي + شريحة توست او ربع رغيف + 3 ملاعق رده او 2 قرص ردة

    بين الإفطار والغداء:
    حبه واحده من الفاكهه ( موزة او تفاح او برتقال ) + ملعقة رده

    الغداء:
    طبق خضار بدون سمن أو زيت + سلطه خضراء + سمكة مشوية أو ربع دجاجه او قطعتين لحم + 3 ملعقة رده او 3 قرص رده

    بين الغداء والعشاء:
    حبه واحده من الفاكهه ( موزة او تفاح او برتقال ) + ملعقة رده

    العشاء:
    كوب ****ادي + ابيضة + 3 ملاعق رده او 3 قرص رده
    أو شريحة لحم صغيرة + 1 توست + 3 ملاعق رده او 3 قرص رده
    أو 2 ملعقة جبن قريش او جبن قليل الدسم + شريحة توست + 3 ملاعق رده او 3 قرص رده



    الاسبوع الثاني :

    الإفطار اليومي : إختيار من أى من الآتي :




    الغذاء اليومي : إختيار من أى من الآتي :




    العشاء اليومي : إختيار من أى من الآتي : ( يمكن تبديل وجبة الغذاء بالعشاء حسب الرغبة )







    الاسبوع الثالث :

    الإفطار:


    الغداء:
    أى كمية من الخضار المشكل المطبوخ في طاجن أو مسلوق أو نئ × نئ وممكن تبديل الخضار المسلوق بالسلاطة الخضراء
    + أى كمية من السمك المشوي أو التونة بدون زيت أو الفراخ المشوية
    ويضاف الى الوجبة 3 ملعقة رده او 3 قرص رده

    العشاء:

    أو 5 ملاعق جبن قريش او جبن خالي الدسم + 1 شريحة توست
    أو بطاطس مسلوقة + سلطة خضراء
    و يضاف للوجبة 3 ملاعق رده او 3 قرص رده



    الأسبوع الرابع

    الإفطار:
    شريحة توست + 2 ملعقة عسل
    أو 2 بيضة + شريحة لانشون
    أو كوب ****ادي ومعلقة ردة
    مع وجبة الإفطار 2 حبة ردة او 2 ملعقة ردة

    بين الإفطار والغداء:
    حبه واحده من الفاكهه ( جريب فروت او تفاح او برتقال او 2 تمر ) + ملعقة رده

    الغداء:
    طبق خضار بدون سمن أو زيت أو سلطه خضراء
    نصف دجاجه او قطعتين لحم بحجم 1/4 كيلو او 5 شرائح رومي مدخن


    بين الغداء والعشاء:
    حبه واحده من الفاكهه ( جريب فروت او تفاح او برتقال او 2 تمر ) + ملعقة رده

    العشاء:
    مثل الغذاء

    بعد العشاء بساعتين عند الاحساس بالجوع:
    حبه واحده من الفاكهه ( جريب فروت او تفاح او برتقال او 2 تمر ) + ملعقة رده



    الأسبوع الخامس :

    الافطار
    شريحة توست + 2 ملعقة عسل أو مربى
    أو شريحة توست + 5 ملعقة جبنة قريش أو جبن منزوع الدسم
    مع وجبة الإفطار يجب تناول 3 أكواب ماء + 2 حبة ردة او 2 ملعقة ردة

    الغداء :
    الاختيار الاول : مكرونه مسلوقه أي كمية ( يمكن اضافة كاتشب ) + سلطه خضراء او خضار مسلوق او ني xني .
    الاختيار الثاني : بطاطس مسلوقه أي كميه + سلطه خضراء او خضار مسلوق او ني xني .
    الاختيار الثالث : ارز مسلوق أي كميه + سلطه خضراء او خضار مسلوق او ني xني .
    مع وجبة الغذاء يجب تناول 3 أكواب ماء + 2 حبة ردة او 2 ملعقة ردة

    العشاء:
    صنف واحد فاكهه أي كميه غير الفواكة الغير مسموحة .
    مع وجبة العشاء يجب تناول 3 أكواب ماء + 2 حبة ردة او 2 ملعقة ردة


    الأسبوع السادس :

    الافطار:
    ثابت في جميع الايام


    اليوم الاول :
    الغداء :
    ربع دجاجة مشوية او علبة تونة + 4 ملاعق ارز او 4 ملاعق مكرونة + 5 ملاعق سلطة
    العشاء :

    اليوم الثاني :
    الغداء :
    علبة تونة مصفاه من الزيت أو سمكة مشوية متوسطة الحجم+ سلطة خضراء
    العشاء :

    اليوم الثالث :
    الغداء :

    العشاء :

    اليوم الرابع:
    الغداء :
    علبة تونة مصفاه من الزيت أو سمكة مشوية متوسطة الحجم+ سلطة خضراء أو خضار مسلوق بأى كمية
    العشاء:

    اليوم الخامس:
    الغداء:

    العشاء:
    صنف واحد من الفاكهة لا يزيد عن 3 ثمرات
    اليوم السادس :
    الغداء :
    سمكة مشوية متوسطة الحجم + سلطة خضراء بأى كمية
    العشاء :
    سمكة مشوية متوسطة الحجم + سلطة خضراء بأى كمية
    اليوم السابع:
    الغداء :
    سمكة مشوية متوسطة الحجم + سلطة خضراء بأى كمية
    العشاء :
    سمكة مشوية متوسطة الحجم + سلطة خضراء بأى كمية

    ويشرب قبل كل وجبة كوب ماء كبير مع أخد 2 حبة ردة أو 2 معلقة ردة



    ملاحظات:
    - يمكن شرب كوب شاي بالحليب مره واحده باليوم - ممكن إستخدام بدائل السكر
    - يجب شرب الماء بكثرة حوالي 12 كوب باليوم منهم كوب او اتنين قبل كل وجبة
    - الريجيم 6 أيام ويوم راحة في كل الأسابيع الستة
    - يجب القيام ببعض التمارين الرياضية يوميا صباحا ومساءا لمدة ربع ساعة او حسب المقدرة
    1. ½ كوب عصير برتقال أو برتقالة كاملة + بيضة مسلوقة + شريحة توست او ربع رغيف + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 2. 1 ****ادي + ثمرة فاكهة ويفضل البرتقال أو التفاح لإحتوائهم على الألياف + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 3. تفاحة كاملة بقشرها + شريحة بسكوت دايجستف كبيرة + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 1. 2 شريحة توست ريجيم + شريحة جبن شيدر + ثمرة فاكهة ( تفاح أو برتقال ) + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 2. 2 شريحة توست ريجيم + علبة تونة صغيرة بدون زيت أو سمكة مشوية متوسطة + سلطة خيار ( 2 ملعقة ****ادي و 1 خيار ) + تمرة فاكهة + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 3. 4 ملاعق فول بالليمون والكمون + 2 شريحة توست ريجيم + ثمرة فاكهة + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 1. ¼ فرخة مشوية أو مسلوقة + سلاطة خضراء +4 ملاعق خضار سبانخ أو فاصوليا أو خرشوف لأحتوائهم على الكثير من الألياف + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 2. 2 بيضة مسلوقة + سلاطة خضراء ويمكن اضافة الجزر عليها + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 3. شريحة سمك أو سمكة مشوية او تونة بدون زيت + 2 ملعقة ارز ويفضل الارز الأسمر + 3 ملاعق رده او 3 قرص ردة 4 ملاعق فول بليمون أو 1 ****ادي أو بيضة مسلوقة + اشريحة توست + قهوة او شاى بلبن منزوع الدسم + 3 ملاعق رده او 2 قرص ردة 1 ****ادي + 2 شريحة توست 2 ملعقة رده او 2 قرص رده 1 تفاحة + قهوة او شاي بحليب منزوع الدسم وممكن استخدام بدائل السكر 2بيضة مسلوقة + سلطة خضراء 1 بطاطس مسلوقة + سلطة خضراء + حبة فاكهة ( تفاح أو خوخ أو كمثري ....) 2شريحة لحم + سلطة خضراء + خضار مسلوق 5 ملاعق جبن قريش او بيضة مسلوقة + 1 توست ريجيم 5 ملاعق جبنة قريش+ بيضة مسلوقة+ 1 توست ريجيم 4 قطع لانشون (مرتديلا) أو رومي مدخن او ربع دجاجة + سلطة خضراء أو خضار مسلوق+ 1 برتقالة

  2. #2
    :: أرجـ مؤسس ـوانـي ::
    تاريخ التسجيل
    Oct 2012
    المشاركات
    2,541

    افتراضي رد: رجيم لمدة اسبوع 2013 , انقاص الارداف 2013


    يـξـطيڪ آلف ξـآفيـہ غـلآتـے
    ....... مجهودڪ رآق لـے
    ڪـξ’ـآدتڪ رآقيـہ بـذوقڪ وابداξـڪ
    ....... دمتـــےلنـآللـأبد





المواضيع المتشابهه

  1. افضل طريقه لتخسيس الارداف 2013 , خلطة لتخفيف و تخسيس الارداف 2013
    بواسطة Ҝăďôšĥ•◦ في المنتدى رجيم - صحه - غذاء - الطب البديل - اعشاب - طب
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 12-11-02, 08:13 PM
  2. رجيم مجرب 2013 ، رجيم انقاص الوزن 2013
    بواسطة Ҝăďôšĥ•◦ في المنتدى رجيم - صحه - غذاء - الطب البديل - اعشاب - طب
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 12-11-02, 08:05 PM
  3. الرشاقة 2013 , نصائح هامة للتخلص من دهون البطن والارداف 2013 , رجيم الارداف 2013
    بواسطة Ҝăďôšĥ•◦ في المنتدى رجيم - صحه - غذاء - الطب البديل - اعشاب - طب
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 12-10-08, 12:36 PM
  4. تخسيس الارداف 2013 , برنامج رجيم تخسيس الأرداف 2013 , رجيم 2013
    بواسطة Ҝăďôšĥ•◦ في المنتدى رجيم - صحه - غذاء - الطب البديل - اعشاب - طب
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 12-10-08, 12:34 PM
  5. طريقة انقاص الوزن بدون رجيم 2013 ، ريجيم 2013
    بواسطة Ҝăďôšĥ•◦ في المنتدى رجيم - صحه - غذاء - الطب البديل - اعشاب - طب
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 12-10-07, 03:39 PM

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172